Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Balkong städning och bakning

Av M J - 29 maj 2014 09:41

Idag ska det städas på balkong. Då menar jag balkongräcket ska skuras då det är smutsigt men också en massa alger som växer på själv räcket i sig. Jag har fått ett medel som jag ska använda mig av så det blir rent och snyggt.

Är ganska sliten efter igår....allt krypande på golvet och skrubbande så jag hoppas jag fixar detta idag. Men det är bara att bita ihop för det måste göras och jag vill att det ska vara fint där ute. Det är så mysigt att sitta där ute med en fika och njuta, eller sitta och läsa något bra. Eller varför inte ha en stund med Jack Bauer!! Kan ju inte bli bättre.

Just nu jäser degen. Det ska bli matbröd idag, det behövs för det är helt slut nu, tog sitta idag. Visst jag skulle kunna gå ner till affären och köpa, det är enkelt och praktiskt.
Men fy bajs vad äckligt köpt bröd är samt har ni kollat upp vad ni äter allt vad som är i brödet?? Det har jag och fy vad vidrigt. Det finns bröd som har halter av hormoner. Vad gör det i brödet???.

Nej tacka vet jag hem bakat. Det tar 4 timmar allt som allt från början tills det är klart. Då har jag ca 68-70 brödkakor och det räcker i 7-8 dagar för oss som familj.
Så det tar ju inte mycket tid eller energi då maskinen gör blandningen av alla ingredienser och man kan ju smaksätt med vad man vill, endast fantasin sätter begränsningar här.

Så så här kan en härlig frukost se ut med hembakat bröd se ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 6 juni 2014 07:55

Jag vill också ha en Simba! En person har klippt sin så söta katt efter hur lejonet ser ut i Lejonkungen den animerade filmen, så nu ser katten ut som Simba. Så himla sött alltså. Djur har känslor precis som vi människor. De kan bli arga, ledsna, g...

Av M J - 3 juni 2014 07:24

Vad har hänt med mänskligheten?? Är detta vad nu kallas för normalt i dagens samhälle??? Skyll inte på att de inte vet vad de gör eller att det är fel. För det vet de!!!! Det måste finnas något man kan göra för att sådant här. Och sen straffet 1 ...

Av M J - 2 juni 2014 19:35

Så detta med att vara stark, visst inga problem men det kommer en dag när man inte längre orkar hålla fasaden uppe. Vi alla har en gräns på hur mycket orkar, hur mycket vi tål, hur mycket vi orkar bära osv. Det viktigt att komma ihåg att be om hj...

Av M J - 29 maj 2014 09:49


Ibland när jag tittar runt på webben kan man snubbla över bra saker som detta. Tyckte det var så fint. ...

Av M J - 28 maj 2014 21:58


Vilken dag alltså. Först var jag hos fröken doktor och allt var som det skulle. Sen tog jag mig en avstickare till Glitter för att kolla inte saker då jag har en check på 20% rabatt som jag tänkte använda. Sedan hem på raket bussen, ja jag kallar...

Ovido - Quiz & Flashcards