Alla inlägg den 17 maj 2014

Av M J - 17 maj 2014 22:39

Varför är visa människor så trångsynta? Varför måste de trycka ner andra, tala nedlåtande och allmänt bara vill förstöra andras liv och ve?

Är det för de själv är så olyckliga att de kan inte stå ut med att andra kan vara lyckliga, och lyckliga trots ett jobbigt liv???

Ja det är så jag tror det är!! Helt övertygad. Men man kan faktiskt vara lycklig trots mycket hemskt och jobbigt (missuppfatta mig rätt nu), jag har själv gått igenom mycket som jag inte trodde var möjligt att överleva. Men det gjorde jag men ärren är kvar. Vi saker läker inte helt men man lever vidare ändå.

Jag önskar att människor skulle ta sig en titt i spegeln och verkligen se vad man ser och våga kritisera vad man ser och våga ändra på sig stå för alla dumheter man gjort be om ursäkt och gå vidare i livet.

Ska det verkligen vara så svårt?? NEJ det är inte det!

Sleep well everyone // Ciao Bella

Av M J - 17 maj 2014 20:13

Ibland tycker även jag att det är skönt med en stund i solen.

Så efter duschen tog jag mig en njutning stund i solen och passade på att fundera lite.

Livet är inte alltid lätt och ibland träffar man på saker som bara är så jobbigt.

Ciao Bella

Av M J - 17 maj 2014 18:36

Ja ha ja då blev alla min mammas blommor fixade det blev en del göra men också en massa skott som måste tas om hand om.
Man kan se att blommorna blir glada och en liten dusch fick de med.

Nu är det bara mina egna blommor som måste få sig lite kärlek, ca 28 blommor.

Men det får bli en annan dag för i morgon är det annat på agendan, ska på en fantastisk föreläsning.

Ciao Bella

Av M J - 17 maj 2014 11:40

Vi alla har hört goda vitsord, ordspråk från många olika ställen till och med Bibeln.

Här är ett av mina jag sätter som en av mina favoriter.

Ciao Bella

Av M J - 17 maj 2014 11:34

Idag fick man lite mera sova ön vanligt vilket är så skönt. Det sker inte så ofta. Men det är mycket uppskattat. Idag blir det en del hushålls göra då det är festival i stan och ALLA är där, det orkar vi inte med idag.

Så det blev lite städning på balkongen, renbäddning och sen "finally" blir det att tag i alla blommor som behöver lite kärlek.

Senare blir det en långpromenad med vovven. Så summan av kardemumman det blir en lugn lördag det förtjänar vi alla ibland.

Ciao Bella

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards