Alla inlägg den 26 maj 2014

Av M J - 26 maj 2014 20:57

Denna dag har varit låååång. Massor med tvätt, nu menar jag allvar alltså, det var tre stora Ullared kassar sprängfyllda med tvätt. Jag tror min sons alla strumpor var med denna gång.

Jag har börjat använda Grummes tvättmedel och jag tror det är inte bara snälla mot miljön utan också för kroppen, och det luktat mycket gott måste jag säga.
Ässen använder vi Softlan den som är markerad "Sensitive". Den har en mild doft och det kliar inte på kroppen efter. Så vi kommer fortsätta med det.

Idag har det varit fint väder så tvätten har kunnat hängs ute och torkat, det luktar så gott av tvätten och känns så fräst.

Nu ska det bli lite 24 och Jack Bauer. Ha en god kväll.

Ciao Bella

Av M J - 26 maj 2014 09:18

Idag ska tvätt berget tas om hand. Jo det är verkligen ett berg av tvätt. Men idag är det sol vilket är bra för så hänger jag allt ute och det torkar super snabbt och det luktar så gott av tvätten.

Man sparar ju lite el till hyresvärden med och är miljövänlig vilket är väldigt populärt idag. Jag tycker det är så mycket bättre att hänga tvätten på balkongen ön springa upp och ner för trapparorna och hänga det i torkrummet.

Efter detta spektakel ska jag till Ica Maxi och köpa mig ett strykjärn för det är "long overdue", har varit i behov av ett under en lång tid.

Så slipper jag åk ner till mamma varje gång något ska strykas. Så mycket smidigare också.

Hoppas på en bra dag idag och inte för hett.

Ciao Bella

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards